dimarts, 4 de maig del 2010

山形県も

com molts ja sabeu, aquest cap de setmana llarg he estat de ruta amb la família Shirahata per les prefactures de Fukushima i Miyagi (al final també vam visitar Yamagata). dic "llarg" perquè aquí ara és la Golden week, que ve a ser una setmana santa o spring break però a japó.

l'oportunitat de poder viure amb ells durant aquests dies ha estat increïble. m'han ensenyat moltes coses que per mi sol m'hagués costat molt aprendre, hem estat parlant sobre molts temes i també ens ho hem passat d'allò més bé tot rient durant les llargues hores dins el cotxe mentre cantàvem les cançons dels nens.

doncs dissabte vam agafar carretera ben aviat al matí i abans de les 6 ja estàvem a dins el cotxe direcció al poble d'Uonuma. el cotxe és un Nissan Presaggio molt còmode: els pares anaven davant, els nens a la filera del mig i jo darrere però en Nao i en Kou sempre acabaven venint amb mi per jugar:

després de distreure'ns una estona plegats vam arribar a la primera destinació que va resultar ser un poblat al bell mig de la muntanya, al més pur estil japonès antic. com veieu aquests dies va fer molt bon temps! per cert aquests peixos que onegen al vent representen els membres d'una família: els dos més grossos són el pare i la mare i la resta fan referència als fills i filles. en aquesta època de l'any cada família ho penja fora de casa per celebrar el dia dels nens (una de les festivitats de la Golden week).

en aquest poble hi venien tota mena de souvenirs típics de la zona.

els hotels on ens hem allotjat la veritat és que eren d'alta categoria. en un hi havia fins a més de 5 onsen!!

aquestes cortines fan d'entrada als banys termals públics, per dones i homes:

havent sopat vam fer un agradable passeig pels voltants de l'hotel on estava ple de sakura:

al carrer hi havia aquest racó on podies mullar-te els peus: tot el contrari a la temperatura del riuet de comarruga...

quan ens vam aixecar aquestes eren les vistes des de la finestrade l'hotel. l'habitació era estil oriental així que vam dormir al terra en futon, cada cop ho trobo més còmode això de dormir sobre un tatami. va ser molt divertit perquè només vam agafar una habitació, així que els 5 vam dormir sota el mateix sostre.

el diumenge al matí vam deixar enrere la prefactura de Fukushima per anar més amunt fins a Miyagi on hi ha una de les 3 vistes designades com a més maques de tot japó. jo ja havia estat a miyajima i a kyoto, així que aquesta era l'última que em faltava per veure.

però abans vam fer una parada per dinar i tastar l'especialitat d'aquesta àrea: la llengua de vaca! una mica dura però bona.

aquesta meravella natural anomenada matsushima consisteix en una sèrie d'illes situades en una bahia que dóna a l'oceà pacífic i que en el seu conjunt dóna una impressió espectacular. aquesta tarda la vam passar amb en Yuuto, el cosí dels nens, ja que el germà del pare viu a Miyagi.

per veure millor aquestes vistes, vam pujar a un vaixell des d'on les gavines se'ns acostaven moltíssim. els nens s'ho van passar pipa donant-li's menjar:

en kou i les seves cares...

aquest és en Yuuto. just després vam anar a casa seva i vaig conèixer la tieta dels nens; ens va preparar un té i unes pastes delicioses.

a l'entrada de l'hotel hi havia l'Anpanman, el dibuix animat que més li agrada al petitó:

el dilluns va ser l'últim dia d'aventura i el vam passar a la prefactura de Yamagata, on el pare va néixer i on hi juga el seu equip de futbol preferit: el Montedio.

en una de les parades vam visitar les instal·lacions esportives d'aquest club:

al migdia vam fer cap a Yamadera, que és com una espècie de Montserrat. vam aparcar el cotxe i vam començar a enfilar-nos per unes escales empinades fins al capdamunt d'una muntanya on hi havia molts temples i des d'on es podia veure una panoràmica impressionant de la vall, les fotos parlen per sí soles...

en aquest video es veuen els nens cantant una cançó al cotxe i canviant la lletra per "igunashiii" :)

en resum, tal i com es pot deduir mirant les fotos, són una gent molt agradable i amb mi s'han portat molt bé. ara torna la normalitat poc a poc a la vida tokiota, espero actualitzar en breu amb novetats perquè tinc moltes fotos al tinter encara...

Anònim ha dit...

Ei Igansi es un plaer poder llegir les teves aventures per Japó!!!

M'alegro molt de que tot et vagi tant bé!

Una abraçada des de Martorelles! ;)

ignasi ha dit...

ei jn, la veritat és que a mi tmb m'alegra saber q la gent disfruta veient fotos i llegint coses sobre aquest país..

records a martorelles!!

Unknown ha dit...

estas monissim amb el kimono!!! :)

1 besito

Robert ha dit...

eIII

escolta que pasa veig que estas de pu.. mare no? bueno pensa que nomes tornar tens que fer una escapadeta de visita a casa eh, i a la Ana li tens que explicar a lot of Japan,

bueno molts records que no m'oblido de passar per aqui